tanter

En sak jag har funderat på länge. Tanter verkar inte veta när man inte ska prata med personen i fråga. Tex idag var jag ute och sprang med kira och jag hade hörlurar så det syntes tydligt att jag inte skulle höra om någon skulle prata med mig. Men när jag springer förbi en tant ser jag att hon ser så glad ut och kollar på mig. Jaha, tänkte jag. Hon måste ju prata med mig så jag viker undan hörlurarna från öronen, tanten säger igen "vilken söt hund" Jaha.

Detta hände en till gång idag när jag satt i busshållplatsen och väntade på bussen. Med hörlurar som syntes tydligt. Hon börjar direkt prata och jag måste stänga av min musik. Hon berättade att hon hade missat bussen tidigare idag för att hon pratade i telefonen med någon hon inte mindes namnet på. När jag har hörlurar på mig vill jag lyssna på musik och jag vill verkligen inte bli störd. Jag tror inte att dom förstår det. Jag vet att dom menar väl, men någon förståelse kanske borde uppenbaras. 

my

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0